joi, 29 ianuarie 2015

Carrot cake Muffins cu crema fina de branza

Muffins cu morcovi, scortisoara si crema de branza

Dupa ultima vizita la supermarket mi-am dat seama ca am luat prea multi morcovi... Buun...sanatosi, nu contestam...merg mancati cruzi, sunt nelipsiti din mancaruri, garnituri, piure etc..dar totusi...ce sa fac cu atatia morcovi? Parca parca as fi incercat o noua reteta si de ceva dulce...asa ca....tadaaamm....here comes carrot cake muffins :)


Am mai facut pana acum prajitura cu morcovi dar niciodata muffins, asa ca am avut ceva emotii... daca pun prea mult sau prea putin morcov, daca nu cresc, daca nu sta crema in interior...eiii...n-are cum sa nu iasa am zis in final! Mai ales ca nu se fac nici foarte greu.

Ca unitate de masura am folosit o canuta obisnuita de cafea (1 cup) pentru toate componentele. Se amesteca impreuna urmatoarele ingrediente:
  • 2,5 cups faina
  • 3/4 cups zahar
  • 1,5 lingurite praf de copt
  • un varf de lingurita bicarbonat de amoniu
  • 2 lingurite scortisoara
  • un praf de sare
Intr-un alt bol amestecam bine:
  • 2 oua mari
  • 3/4 cup apa
  • 1/3 cup ulei
si punem mixul peste ingredientele uscate. Adaugam 2 morcovi rasi si amestecam pentru incorporare (NU cu mixerul pentru ca va intari compozitia.. puteti folosi un tel, o spatula etc.) Acum vine partea amuzanta. 

Puteti lasa compozitia asa si vor iesi niste muffins delicioase sau puteti face o crema de branza cu care sa le umpleti. Daca le faceti simple, lasati compozitia asa, turnati-o in formele unse cu putin ulei, adaugati granule de zahar deasupra si dati la cuptor pentru aproximativ 20-25 min. Zaharul va forma o crusta crocanta si va da un aspect delicios prajiturelelor, iar morcovul va ajuta blatul sa nu fie prea uscat sau sfaramicios.

Eu imi propusesem sa fac ambele variante, dar abia la final mi-am amintit ca nu trebuia sa adaug crema la toate, asa ca decat una singura a scapat fara crema si aia...a disparut in mod misterios cat le-am lasat la racit, inainte sa apuc sa o includ in poze :)

Pentru crema de branza am mixat:
- aproximativ 4 linguri (pline) de branza moale
- 50 grame unt la temperatura camerei
- 3 linguri zahar
- putina esenta de vanilie

Pentru muffins cu crema in interior, puneti 2 linguri din compozitia cu morcovi in forme, cate o lingurita plina cu crema in centru si continuati cu compozitia cu morcov pana umpleti 3/4 formele. Adaugati zahar deasupra si dati la cuptor. 

Din toate aceste ingrediente ies cam 10 prajiturele. Dupa ce le scoateti din cuptor trebuiesc lasate cam 5 min in forme apoi scoase si lasate la racit. De regula muffins-urile nu se orneaza neaparat cu crema dar daca tot mi-a ramas in plus...era pacat sa nu aduc o nota personala retetei. La final am garnisit cu putina scortisoara si a rezultat un desert surprinzator de gustos. Trebuie neaparat incercat! Have fun baking :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu